środa, 14 grudnia 2016

Pasty 3D i zimowy projekt

Wczorajszy wieczór spędziłam pod hasłem
maziu-maziu, ciapu-ciapu, czyli testowanie mediów strukturalnych firmy Renesans.




Gesso, żel medium, pasty strukturalne o różnej fakturze.
Na początek może mała próbka 


Za pomocą szpachelki  rozsmarowałam na tekturze od lewej -
Już teraz widać różnice w kolorze i strukturze. Wszystkie media po wysuszeniu są matowe.
Jest jeszcze jedna pasta - kryształowa, ale to medium może zostawimy sobie na koniec.
Pasty można kolorować, ja wykorzystałam je w formie klasycznej, do bardzo zimowego projektu. Jedynie na mokre jeszcze powierzchnie nasypałam odrobinę brokatu. Mam nadzieję, że to widać na zdjęciu poniżej.

Zrobiłam zimowy domek (bardzo duży) z grubej tektury.
Wyciętą bazę domku zagruntowałam za pomocą białego gesso.
Przy pomocy maski i past - drobnoziarnistej i pumeksowej zrobiłam w kilku miejscach murek.




Domek ozdobiłam szyszkami, patyczkami i kwiatami.
Wszystkie elementy przykleiłam za pomocą żelu mediowego.



Drobnoziarnistą i gruboziarnistą pastę potraktowałam jako śnieg, którym pośnieżyłam całą pracę.
Na jeszcze mokry śnieg nasypałam odrobinę białego brokatu.

Praca jest bardzo duża, to rodzaj ozdobnego pudełka. Cały domek ma ponad 30 cm wysokości.
A na koniec obiecana jeszcze jedna pasta - kryształowa.

Musiała być na końcu, bo trzeba dosyć długo poczekać aż to medium porządnie wyschnie i z mlecznej masy przeobrazi się w kryształki lodu. Oczywiście, proces schnięcia możemy przyspieszyć za pomocą nagrzewnicy lub suszarki.
Gruboziarnista pasta kryształowa wygląda jak kropelki zamarzniętej wody.
Na zimowych dekoracjach prezentuje się  naprawdę szczególnie.



Całą pracę na koniec delikatnie pokropiłam białym tuszem kreślarskim.
I zimowy domek po skończeniu



 Zabawa była przednia, domek pięknie się udał, media bardzo przypadły mi do gustu.
Pozostała jeszcze jedna rzecz, o której chciałam powiedzieć - cena!
 Media Renesansu w porównaniu z podobnymi materiałami innych producentów są naprawdę niedrogie!


Użyte media firmy Renesans:



4 komentarze:

  1. piękny domek, właśnie zakupiłam sobie pastę pumeks i pastę kryształki i też jak już dotrą do mnie to je wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę pochwalić się efektami jak już projekty będą gotowe :-)

      Usuń
  2. Witam w pierwszym dniu Nowego Roku i życzę wszystkiego najlepszego:). Wspaniały domek i taki bardzo, bardzo zimowy:). Ta gruboziarnista pasta kryształowa jest po prostu rewelacyjna!!! Wspaniale, że opisałaś różne pasty i je przedstawiłaś - dziękuję bardzo. Ja dopiero próbuję i nie mam praktycznie produktów, które wymieniłaś, a przedstawienie ich ułatwi wybór i zakup odpowiednich preparatów:). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Ja też wiele z tych mediów próbuję na zasadzie doświadczeń i eksperymentów, ale tak jest chyba najlepiej! Życzę powodzenia i super zabawy, a w Nowym Roku samych artystycznych sukcesów!

      Usuń